dimecres, 17 de novembre del 2010

EL CAFÈ QUE AMARGA

Com ja sabeu, cada matí abans de començar a treballar vaig a fer el cafè. Habitualment hi vaig amb un bon company, però de vegades se’ns suma una dona, la seva superior directa. Quan ella hi és parlem menys i ens limitem a mirar les notícies a la TV del local.

Una de les notícies remarcables d’avui era el joc que es van empescar les joventuts del PP català (“PP” i “català” pot ser???). Pels qui no ho sapigueu, us explicaré de què va l’entretingut joc: la prota és la senyora Sánchez Camacho, que vola a lloms d’un ocell gegant que he estat incapaç d’identificar -una gavina mixomatosa probablement- i que dispara sobre immigrants i estelades. Suposo que si pela un immigrant amb barretina la puntuació es “dispara”[*].

Al veure la notícia el meu company –V a partir d’ara- i jo hem fet comentaris de desaprovació. La senyora, en canvi, ha considerat que era mitjanament graciós. Mitjanament perquè la Quemacho també es carrega immigrants (ella s'hi deu sentir), perquè si no hagués estat plenament graciós.

Després d’exterioritzar la seva satisfacció al més pur estil raiolo-mourinhesc l’he reprovat tan educadament com m’ha estat possible. Li he comentat que havia de respectar la forma de pensar i els sentiments de la gent d’un país que vol la llibertat perquè se sap sotmesa. Més si té en compte que els individus amb qui fa el cafè són d’aquells de lluir senyera i cridar “llibertat” als quatre vents.

Quan he conclòs la meva diatriba ha semblat –per un moment, que tampoc cal exagerar- que la senyora es volia retractar. Doncs no, il·lusos, que sou una colla d’il·lusos i d’il·luminats! Llavors ha vingut a dir: es que estoy harta de que el catalán esté en todas partes y que perseguís al castellano.

He estat a punt de respondre-li. Però no ho he fet. He patit un atac de sordesa selectiva. Per què he de perdre el temps amb gent com aquesta senyora, incapaç d’anar més enllà del seu propi analfabetisme funcional? Fet i fet, tampoc ha estat necessari perquè a en V li ha faltat temps per contestar-li un clar i sincer “si no t’agrada te’n vas i no cal que tornis”.

Crec que aquella senyora ja no vindrà més a fer el cafè amb nosaltres. I tots hi sortirem guanyant: en V i jo podrem xerrar tranquils, ella no haurà d’esforçar-se a intentar entendre llengües tropicals i en Paulo (el propietari del bar) s’estalviarà haver de fregar la seva bilis.


[*]= el xist del dia


*Sànset*

30 comentaris:

Rita ha dit...

Com t'entenc... Quina ràbia que fan aquestes coses!

A la feina jo també n'he tingut més d'un de moment d'aquests i és que et vénen ganes d'escanyar-los... :P

Assumpta ha dit...

Eeeeei, en V, genial... atrevir-se a parlar-li així a la seva "jefa" :-))

Serà possible la tia aquesta? Així que ve a CATALUNYA i està farta de sentir el CATALÀ?... Oh... que n'arriben a ser d'ignorants!!

Per cert, les joventuts del PP han fet això? I no se'ls pot denunciar?

No sé, jo darrerament denunciaria a tothom:
- L'Albert Rivera fa un anunci amb gent sense roba i al davant de tot hi ha un menor... tan menor que no crec que tingui més de set o vuit anys (com a molt)
- La Sánchez ara juga a disparar sobre immigrants i estelades? Això està tipificat!!

Què nassos fan les Fiscalies??

McAbeu ha dit...

Entre les dependentes de benzinera i les caps dels amics trobo que estàs força distret. :-DD

També me'n faig creus d'aquesta gent que viu aquí sense parlar MAI ni una sola paraula en català i que tenen els nassos de dir que l'espanyol està perseguit i prohibit quan el millor exemple de tot el contrari, són ells mateixos.

Joan ha dit...

Estic amb en McAbeu. Què collons perseguit si no entenen altra cosa.

Camino per Barcelona fent-me el sord. Les converses al vent són un 70% en castellà. I la resta els cansa.

A partir d'ara el cafè tindrà millor gust, no pateixis.

sànset i utnoa ha dit...

Rita: I en el cas que ho féssim –que de motius ens en sobren- encara dirien que es culpa nostra...

Assumpta: No et diré cap barbaritat si asseguro que en cas contrari (imaginem un joc on en Laporta torpedineja espanyols o on el Carretero catapulta militants del PP) Fiscalia hagués actuat d’ofici i els creadors del joc ja tindrien el pare de tots els puros a casa. El problema rau –i t’ho dic perquè treballo a justícia i ho pateixo dia sí dia també- en l’administració de justícia. Dubto que un cos on la majoria de gent convergeix amb això de disparar sobre els independentistes mogui un sol dit per fer un lleig a aquells qui massa sovint pensen com ells. Fa poc la senyora Tura va dir que perquè jutges, fiscals, secretaris, etc. poguessin optar a plaça a Catalunya haurien de tenir el nivell C. Quin rebombori que s’ha muntat! i s’ha muntat perquè molts d’aquests no el tenen ni el volen tenir. Molts dels altres –els que el tenen- són plenament conscients que Justícia és arcaïtzant (perquè vol ser-ho) i ja els està bé que segueixi sent així. A tall d’exemple et diré que cada dia em passen per les mans aproximadament 100 procediments judicials. Saps quans n’he trobat que estiguin escrits en català (i fa més de quatre anys qui hi treballo)? Cap, cap ni un. I això que és tan lícit obrir unes diligències en català com fer-les en castellà!

M.H. McAbeu: Sí, estic distret del tot. Sort que sempre porto a sobre el Diazepam, que si no ja faria dies que hauria sortit a Gente...
Exactament, crec el mateix que tu. Ara, si els hi dius t’engeguen a dida i t’acusen de no-sé-quin-coi de fonamentalisme. Quan els únics fonamentalistes són ells.

Joan: almenys els cafès ara seran més pausats...
No, si al final a tota aquesta gent que no para de dir animalades sobre hipotètiques persecucions tribals del castellà els haurem de pagar un viatge a Barcelona, regalar-los una llibreteta i que vagin apuntant cada vegada que sentin enraonar en una llengua o en una altra... ara, però si molts dels que diuen això ja viuen aquí! què els passa, que no surten de casa i no paren de mirar Intereconomia?


*Sànset*

MARTELL DE REUS ha dit...

Si et toca la loteria podries buidar el tinter de la teva taula de treball damunt la perruca d'aquesta bruixa. Et quedaràs molt descansat.

Apunta-te-la aquesta i posa en pràctica el meu lema: "la venjança és un plat que es menja fred"

Jordi ha dit...

Noooo!! PP i català no pot ser! Sembla mentida que encara ho preguntis! ;-)

Podríem fer un joc real on fotessim a la Sánchez Qué-macho en un forat i ens caguessim tots (literalment) a sobre d'ella fins que quedés enterrada i no pogués respirar? El següent pas seria el Rajoy, i anirien passant. Què et sembla?

Em fa gràcia això de que es persegueix el castellà. Però si surts al carrer (ostres, ara semblo el Mohamed Jordi sense música de fons) i se't pixen a la boca! Només parlen en castellà!

A mi ja no em falta temps per dir aquestes coses. També les deixo anar a un que tenim per aquí a la feina. Que se'n vagin. No entenc perquè segueixen aquí si estan tant malament. Només fan que ocupar un lloc de feina (beneficiant-se de nosaltres, està clar) que podria ocupar un català d'arrel.

Tu, jo i l'Otis ha dit...

Segons les notícies del matí, l'ocell de la Camacho és una gavina, l'ocell representatiu del seu partit.
Del videojoc... "han sigut els programadors del joc que hi han posat coses que nosaltres no volíem... ejem... no sé si cola com a excusa...

Cromlec ha dit...

El millor de tot es que li han donat la culpa a l'empresa que ha fet el programa en qüestio. Ara diran que ningu l'ha vist abans de penjar-lo al web del PP no?. La Cap de llista va de moderada, però realment les joventuts del partit han parlat clar i s'han tret la careta.

Anònim ha dit...

Aquest és el vot que capta el PP: el de gent intolerant i racista. Un bon pes us heu tret de sobre! Tan de bo no hagueu de tornar a fer un cafè amb gentussa com ella!

Anònim ha dit...

Aquest és el vot que capta el PP: el de gent intolerant i racista. Un bon pes us heu tret de sobre! Tan de bo no hagueu de tornar a fer un cafè amb gentussa com ella!

DooMMasteR ha dit...

Felicita'l de part meva. Us desitjo que gaudiu dels propers esmorzars de plaer.

(Té collons la cosa!)

Garbí24 ha dit...

Ups...però vigila el cap del teu amic, si la seva cap s'ha emprenyat corre perill.

Jordi ha dit...

Molt bé per l'V. El que passa és que, no sé si també és la seva superiora però, potser el que no tornarà més per l'oficina serà ell.

Sergi ha dit...

Grrrr... aquestes coses no et dic com em posen... és d'aquelles que fan que el sentiment català es dispari, es torni de maneres que no li caldria si davant tinguéssim un país mínimament respectuós... em sembla que callo, perquè la podria dir grossa. Felicita en V de part meva si de veritat ha dit això a la seva superior. M'agrada el seu estil... que és el meu també... si la meva superior té un blog, segur que parla de mi... i no bé precisament. Ah, i serà en castellà també.

Per cert, que jo ja he votat avui, suposo que vosaltres també ho haureu fet o ho fareu aviat, oi? Em sembla que el termini és el 21 o el 24 de novembre, ara no ho recordo, però no queda massa.

kweilan ha dit...

Ja t'ho han dit però és que sento el mateix. Em fan tanta ràbia aquests comentaris...

JJMiracle ha dit...

Quemacho!!! :-DDD Tots aquests que reneguen de les coses d'aquí se'n poden anar, no ens fan cap falta.

Ferran Porta ha dit...

Coi, però el teu col.lega els té molt, però molt ben posats, no? Quins pebrots, el tio!

... i quins pebrots ella, que també s'ha de ser anormal per continuar amb aquestes "ciutadanades" de la persecució del castellà, a aquestes alçades. A cagar a la via, la tia burra!

Carme Rosanas ha dit...

Que cansat és això... però si et mires el bon cantó ... us heu tret un pes de sobre, amb la senyora aquesta. No tenen vergonya! Totalment d'acord amb en Mc. Ells mateixos són la demostració que menteixen.

Elfreelang ha dit...

cafè amarg? jo per sobre li hagués tirat el cafè! ui es que de vegades tinc "prontos" que se'n vagin al país veí! i com diu el Ferran ben posats!

El porquet ha dit...

Aquest incident em fa pensar si realment hi ha tanta pau lingüística en el nostre país com sembla o ens volen fer veure.

Per a que no diguis que llenço preguntes sense resposta, jo mateix contestaré. No. Hi ha un conflicte de baixa intensitat latent constantment. Si la cosa no va a més és perquè uns (els catalanoparlants) abaixen el cap molt més sovint que els altres (els castellanoparlants).

Marta Contreras ha dit...

Em cau tan malament la paia aquesta!

Assumpta ha dit...

Bon migdia.

Vaig curta de temps a aquestes hores.

Només passava a dir una cosa.

Portugal 4 (QUATRE!!)
La roja 0 (ZERO!!!)

Hehehehehe... dedicat a "la jefa"

Lale Mur ha dit...

Que fort! D'una banda aquell joc que has comentat (quina barbaridad!!! no puc soportar ni mirar la Alicia!!!!), d'altre banda el comentari de la dona :)) Tinc algunes amigues que encara pensen així també, quina pena que encara hi ha gent que no entenen que significa el "respecte" a la cultura del país on vius. Vius a Catalunya, menjes a Catalunya, doncs, al menys que siguis tolerant, home!

Mireia ha dit...

M'encanta dir que és persegueix el castellà a Catalunya a dos catalans en castellà i confiar que t'entenguin. Sí, la veritat se la veu moooolt perseguida

No dic res, que em sulfuro!

Albert ha dit...

Que hagin fet aquest joc és lamentable, i el pitjor és que s'ha fet publicitat del PP d'aquesta manera, perquè tothom en parla. Senyores com la del bar, malauradament, n'hi ha un munt.

Sí, un immigrant amb barretina tenia les hores comptades.
Adéu!

Joana ha dit...

Jo prefereixo l'orgasme a la violència...
I ja veus, no m'agrada l'anunci! :)

Oriol ha dit...

Amb gent com aquestes senyores (la que fa el joc i la que n'hi troba una part graciosa), intolerants i de mires estretes, com voleu que vagi tot?

sànset i utnoa ha dit...

Martell: M’ho apunto!

Jordi: quan hem de començar a cavar??? jo si convé m’estic aguantant una setmana, per fer-la més grossa!

Tu, jo i l’Otis: Gens ni mica!

Cromlec: Ja ens convé que surtin de l’armari. Almenys així els incauts se n’adonen de qui són.

Albert B. i R.: La cosa va bé, de moment no ha tornat més. I que duri!

DoMMaster: No ho faré, que no sap que tenim bloc. Ara, si et serveix de consol ja el vaig felicitar prou de part meva!

Garbi24: No et preocupis, que és funcionari de carrera...

M. H. Jordi: Eti dic el mateix que a en Garbi!

Xexu: Com a l’amic DoMMaster et diré que no el podré felicitar... fet i fet, també ens prova gentussa com aquesta, sent com som un Poble masoquista. Com ens agrada que ens menyspreïn per posar-nos seriosos!
Sí, ja vam anar a votar (el dia abans que comencés la campanya, per així obviar totes les animalades que diguin es nostres futuribles representants polítics)!

Kweilan: I a mi. Moltíssima. El que passa que, per treballar on treballo, ja m’he començat a insensibilitzar.

PC: Cap ni una. I que no passin de Fraga, a veure si els agafaran tots els mals!

Ferran: i a més a més quan la tia treballa a Justícia, un àmbit on el català sembla que no existeixi. S’han de tenir collons per dir el que va dir, però més per dir-ho sent plenament conscient que és mentida.

Carme: I tant. I et diré com al PC: si no els agrada no cal que és quedin!

Elfreelang: I a més a més malgastar-lo per culpa d’ella? de cap manera, si convé li tiro la cadira, però el cafè no!

sànset i utnoa ha dit...

Mr Missis: Coincidim en la resposta i en el raonament subsegüent. “Se’ns pixen a sobre i diem que plou”. Hauríem de ser conscients que si convé tenir conflicte el tindrem, però no podem seguir baixant-nos els pantalons per tot el que afecti a la nostra identitat.

Marta: Segur que no ets l’única...

Assumpta: Si en som de males persones els catalans!
JEJEJEJEJE!!!

Lale Mur: El problema és que segons aquesta gent viuen i mengen a Espanya. Segons ells Catalunya no és res, no existeix.

Mireia: Sulfurat, que ja ens convé!
Sí, superperseguida. De fet, cada matí li instalem una bomba-lapa als baixos del cotxe...

Albert: Aquest és el problema, que no només és ella que pensa així! Que n’hio ha un cabàs que s’esforcen dia rere dia a fer efectiu el seu “derecho de conquista”!

Joana: Ja veig per on vas...

Oriol: Home, jo faria que vagi ella, i que vagin tots els que són com ella. A la merda, clar!

Moltes gràcies pels vostres comentaris!

*Sànset*