dimarts, 3 d’agost del 2010

BESEIT I TOP LESS

Aquest és el títol de la crònica de la nostra sortida d’aquest cap de setmana. Perquè vam córrer per allí i un servidor va fer top less, com podreu comprovar després. Vam fer nit a Horta de Sant Joan, vam gaudir d'alguna ruta pels Ports i vam anar a veure els veïns no-franjins del no-riu Matarranya que (des)enraonen no-català.

La casa on ens vam allotjar, els Olivers, val molt la pena i és plenament recomanable. No només pel fet que el preu fos francament assequible i el tracte més que correcte (el propietari tenia una divertida retirada a en Lluís Llach, cosa que jo vaig considerar fet benastruc), sinó perquè les habitacions eren netes i ordenades –qüestió que a low cost és difícil de trobar- i l’esmorzar estava inclòs, i era d’aquells capaços de fer bellugar un urbanita per l’Himalaia com si anés per l’esquerra de l’Eixample. I, sobretot, els cubates del bar valien 3 miserables euros.

Horta de Sant Joan és un poble que paga la pena. Només cal passejar-hi per contrastar que encara conserva les formes del seu immens passat medieval. Places porticades i palauets renaixentistes llueixen orgullosos els seus blasons. A més a més, sempre he cregut que els poblets d’aquestes zones viuen a un ritme diferent, més pausat i tranquil. I són ben capaços d’encomanar-te’l.

Dissabte al matí –després d’un esmorzar a base de croissants, llesques de pa torrat amb mantega i melmelada i pa sucat amb tomaca i pernil- ens vam encaminar cap als Ports. Vam deixar el cotxe a la Franqueta i vam iniciar la Ruta dels Estrets. Van ser aproximadament 9 quilòmetres amb un desnivell total d’uns 70 metres. Una ruta fàcil i atractiva, doncs ens vam moure sempre paral·lels al riu dels Estrets, envoltats per la natura i, quan ens va venir bé i vam trobar algun toll ben simpàtic, ens vam fotre de cap a l'aigua.

El torrent, com no podria ser d’una altra manera, era net i transparent i plenet de madrilles, uns peixos que només toleren aigües ben salubres. Com us podeu imaginar, a l’Ebre ja només les podem veure a les fotos.

Per cert, una ruta curiosa aquesta dels Estrets, ja que la comences, però pots no acabar-la. La Utnoa la va començar i la va acabar. En canvi, un servidor va començar la Ruta dels Estrets i va acabar la dels Escaldats. I no cal que matisi massa més, que tota la tarda del dissabte que vaig semblar el John Wayne buscant com un desesperat la seva muntura.

Després de dinar vam passejar per Vall-de-roures, un poble ben pintoresc on hi vam parar a fer el turista -el seu nucli medieval també és d'aquells que no ens hem de predre si ens fa goig això de visitar castells i esglésies- i a fer un beure a la terrassa del bar de la plaça major (que, casualment, s'apel·lava "bar de la Plaza") on, després de fer-la petar amb el cambrer, vam poder contrastar que encara ens defensem prou dignament lluint el nostre chapurreau o parlà aragonès de diccionari.

Així que ja ho sabeu; guanyeu un cap de setmana visitant la zona i passejant pels Ports de Beseit, per la Terra Alta i per la Franja, que s'ho valen. I s'ho mereixen, perquè són unes terres que es mantenen vives, tossudes, encara que faci només un any que un parell de desgraciats les arraconessin en trist escac.

Rita ha dit...

Quina bona pinta que fa aquest capde! :-)

És una zona que no conec, que tinc ganes de fer-la i ara, després de llegir-te, encara més.

McAbeu ha dit...

Fa molt de temps que no vaig per aquesta zona i, després d'aquest fantàstic publi-reportatge ;-), m'han vingut ganes de tornar-hi.

Anònim ha dit...

Doncs encara no hi he estat mai i fa molt bona pinta. I si ens podem remullar així, encara més!

Tu, jo i l'Otis ha dit...

Iep! Quin top-less! Vols dir que no hi haurieu de posar dos rombos?? ;)

Segur que és una zona maquíssima, té molt molt molt bona pinta. I la remullada em fa molta enveja!!

Fa poquet m'han parlat d'una crema que diuen que va bé per no fer de John Wayne... jo hi tinc tendència...

Alepsi ha dit...

Uhm.... una bona recomanació per fer una escapadeta de cap de setmana amb la caloreta.

Quins paisatges!!!

Garbí24 ha dit...

Jo també recomano molt la zona, hi he estat molt per feina i algun que altre cap de setmana amb família, val la pena.

Elfreelang ha dit...

Molt bona crònica Sànset i l'estríptis promès? és clar que no ens has enganyat fas top less!

Núr ha dit...

La veritat és que sí, que fa bona pinta! No sabia que el poble fos tan bonic! :D I, tot i que no sóc gaire de fer rutes pel tema vertigen-covardia-i-mil-pors-més, segur que fa goig de veure i més si han pogut superar un atac tan bèstia com el de l'any passat. :D

Si finalment ens decidim, et contactaré pel tema de l'allotjament! :D

JJMiracle ha dit...

Jo també hi he estat, i si es vol tranquil·litat, és ideal.

Ah, ben bé sembla que tinguis el nivell D de chapurriau! :-D

MARTELL DE REUS ha dit...

Jo també freqüento els Ports i altres indrets tan o més bonics. Però mai en dic gaire cosa públicament per evitar la temuda massificació, el pitjor que li pot passar al nostre fràgil medi natural.

Sergi ha dit...

Va, confessa quant us han pagat per fer aquest publi-reportatge de la Terra Alta. Us deuen haver sucat bé, per com en parles. Aquest post està patrocinat pel Bar Plaza i els ajuntaments de la zona.

Joana ha dit...

I banyar-se al riu o en un gorg no em diràs que és molt romàntic :)
M'apunto l'hostal i la passejada.
No et fiïs d'en Ferran :))jejeje

Carme Rosanas ha dit...

Fantàstic, apa qun cap de setmana!

Jo tambè m'apunto a passar-hi alguns dies. M'ha agradat.

rits ha dit...

bona ruta i bona crónica!! no he estat per aquella zona, es resisteix.

per cert, això dels cubates,.... amb l'esmorzar no, oi?

Joan ha dit...

Crònica d'estiu maquillada de cap de setmana? Ja veig que vau gaudir-ne. Molt maco el salt del gripau^^.

La zona és preciosa, fins i tot la part que no existeix. I us vau bellugar sense diccionari ni traductor? Coi, què valents.

Oriol ha dit...

Sembla que us ho vau passar la mar de bé! Si a més de poder baixar el ritme, és un paisatge bonic, segur que val la pena fer-hi una visita! Me l'apunto!

Assumpta ha dit...

Jajaja estic d'acord amb en XeXu!! :-))

Això ha d'estar patrocinat segur... Magnífiques fotos, imatge de com t'ho passes de bé, preus econòmics, allotjament net (això a mi ja m'ha convençut, que sempre pago més per por que "baratu" vulgui dir "deixat" o "brut")

sànset i utnoa ha dit...

Rita: Doncs endavant. Segur que no te’n penediràs!

M. H. McAbeu: Jo vaig marxar diumenge. I t’asseguro que ja tinc ganes de tornar-hi!

Albert B. i R.: No saps, amb la calorada que portàvem a sobre, el bé que ens va anar...

Tu, Jo i l’Otis: Si fossin una mica més grans potser sí, jejeje. De moment, amb un ens conformarem.
Dis-me la marca, si us plau, que els meus dos amics i jo hem passat un parell de dies bastant dolents!

Alepsi: Us hi invito. No us ho podeu perdre!

Garbi24: Un que pensa com servidor!

ElviraFR: L’stristis s’ha quedat en top-less. Ja hem dispensareu, però he fet servir aquella tàctica publicitària tant habitual que es basa en sobrevalorar el producte...

Núr: És una ruta molt fàcil. Pensa que quan posa “dificultat mitjana” ja no les fem!
Estarem encantats de passar-vos la informació que vulgueu!

PC: Entre tu i jo; el tinc.

Martell: No et negaré que duguis raó. Ara, entre nosaltres, la massificació és fotuda depenent de qui sigui qui “massifiqui”. Crec que tots nosaltres respectaríem el que visitem o, fins i tot, el deixaríem millor de com l’hem trobat.

Xexu: T’ho confesso: ha estat la D.O. Terra Alta. Amb vi, som fàcilment subornables.

Joana: I ben fet que faràs!
Ok, no me’n fiaré pas...

Carme: No sé si hi cabreu tots. Us ho haureu de combinar!

Rits: No, no... Després de sopar. Sempre amb la panxa plena. El bon bevedor primer ha d’haver menjat!

Joan: Uns, que són uns intrèpids!
Ara no sé com m’he de prendre això del salt del gripau...

Oriol: val molt la pena. Val no perdre-s’ho!

Assumpta: Ja li he dit al Xexu que, certament, disposàvem de patrocinador...
A nosaltres també ens agrada trobar-nos les coses netes. I ens considerem bastant exigents. Per això, et puc dir que si hi vas pots anar-hi tranquil•la.

Gràcies pels vostres comentaris!

*Sànset*

Tu, jo i l'Otis ha dit...

La crema es diu Labocane (sense ànim de fer publicitat, que a mi no em subvencionen). No l'he provada però n'he sentit a parlar i a principis d'estiu l'anunciaven per la tv. Si la proves, ja m'explicaràs...

sànset i utnoa ha dit...

Gràcies, a veure que tal!

Esperem, però, que no la necessiti...

montserratqp ha dit...

Ai, ai, ai...quina enyorança!!! Com m has fet recordar alguns ponts llargs que aprofitvem per anara perdre´ns, ben lluny i on hi hagués molta calma. Ara fa temps que no hi baixo per allà.I ara que he llegit el post d avui ja friso per saber on passareu el cap de setmana de Festa Major.